تصویر گوشی سامسونگ گلکسی M10

گوشی سامسونگ گلکسی M10

*Samsung Galaxy M10 6.2 اینچ، HD+‎، صفحه نمایش Infinity-V * باتری 3400 میلی‌آمپرساعت * دوربین دوگانه با لنز فوق عریض

(اختیاری)
(اختیاری)
۰ تومان

عرضه

معرفی 2019، ژانویه
وضعیت موجود. عرضه‌شده در فوریه 2019

نمایشگر

نوع PLS صفحه نمایش TFT لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز 6.22 اینچ (~82.1% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 1520 در 720 پیکسل، 19:9 (~270 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

بدنه

ابعاد 155.6 در 75.6 در 7.7 میلی‌متر
وزن 163 گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)

پلتفرم

سیستم‌عامل - اندروید 8.1 (اوریو)
- Experience 9.5
تراشه Exynos 7870 Octa (چهارده نانومتری)
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای 1.6 گیگاهرتز Cortex-A53
پردازنده گرافیکی Mali-T830 MP1

حافظه

درگاه حافظه میکرو اس‌دی، تا 512 گیگابایت (درگاه اختصاصی)
حافظه داخلی 32 گیگابایت، 3 گیگابایت رم یا 16 گیگابایت، 2 گیگابایت رم

دوربین

اصلی 13 مگاپیکسل (1.2 میکرومتر سایز پیکسل، 1/3.1 اینچ، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/1.9)
5 مگاپیکسل (1.12 میکرومتر سایز پیکسل، 1/5 اینچ سایز سنسور، f/2.2، سنسور تشخیص عمق تصویر)
قابلیت‌ها فلش LED، پانوراما، HDR
ویدیو 1080p@30fps
سلفی 5 مگاپیکسل (f/2.0)

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری بله
  لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 3400 میلی آمپر ساعت

قابلیت‌ها

حسگرها شتاب‌سنج، سنسور مجاورت
  - پخش‌کننده‌ی MP4/WMV/H.265
- پخش‌کننده‌ی MP3/WAV/WMA/eAAC+/FLAC
- ویراستار عکس و فیلم
- نمایش‌دهنده‌ی اسناد

شبکه

فناوری GSM / HSPA / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 b/g/n، WiFi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 4.2، A2DP، LE
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، BDS
رادیو رادیو اف‌ام
USB microUSB 2.0

متفرقه

رنگ‌ها مشکی، آبی آسمانی
محدوده قیمت حدود 100 یورو

بررسی سامسونگ گلکسی ام 10

 

تاکنون سامسونگ بر عرضه سری جی خود به عنوان سری پایین رده خود تمرکز داشته اما با ظهور رقبای دیگری چون شیائومی، هوآوی و غیره در حوزه میان رده ها سهم این شرکت در برخی از بازارها کاهش یافته است. از این رو زمان آن فرا رسیده که راهبرد جدیدی را در پیش گیرد تا بتواند با برندهایی دیگری که خصوصیت های عالی را در قبال برچسب قیمتی مقرون به صرفه ارائه می دهند رقابت کرده و بار دیگر این بخش را تحت سلطه خود درآورد. از جمله راهبردهای این شرکت راه اندازی خطوط تولید M بوده است. تاکنون دو مدل از این سری به نام های سامسونگ گلسی ام 10 و سامسونگ گلکسی ام 20 عرضه شده که در ادامه به معرفی برخی از خصوصیات گوشی ام 10 می پردازیم. تاکنون در حوزه پایین رده و موبایل های ارزان قیمت تمرکز سامسونگ بر سری جی خود بوده اما برخی از پایین رده های تولید شده توسط سایر برندها از خصوصیات و قابلیت های به نسبت بهتری نسبت به این سری برخوردار هستند. از این رو سامسونگ خط تولید جدیدی را راه اندازی کرده که برچسب قیمتی مناسبی داشته و در مقابل ویژگی های خوب و بسیار متفاوتی نسبت به قبل را برای کاربران خود ارائه می دهد.

طراحی:

به طور کلی سامسونگ سابقه طولانی در طراحی موبایل های بسیار خوب دارد ام 10 هم از این قاعده مستثنی نیست. با وجود اینکه بدنه آن از پلاستیک پلی کربنات ساخته شده طوری طراحی شده که شما بتوانید به راحتی و بدون نیاز به کاور از آن استفاده کنید. بدنه براق آن بسیار سبک بوده و به راحتی توسط اثر انگشت لک می شود. کیفیت ساخت عالی بوده و از مقاومت کافی برخوردار است. دکمه های تنظیم صدا و دکمه پاور در سمت راست قرار گرفته و دکمه بیکسبی وجود ندارد. لمس پذیری دکمه ها نیز به اندازه کافی بوده و بازخورد بسیار خوبی دارند. این مدل در رنگ های مشکی زغالی و آبی اقیانوسی عرضه شده و فاقد سنسور اثر انگشت است.

صفحه نمایش:

ام 10 یک نمایشگر 6.2 اینچی از نوع IPS LCD را به خدمت گرفته است گرچه به کیفیت پنل های AMOLED نیست اما برای یک گوشی ارزان قیمت عالی به نظر می رسد، کیفیت تصویر این مدل HD+ بوده و رزولوشن 720×1520 پیکسل، و نسبت تصویر 19:9 را ارائه داده است. از لحاظ روشنایی آن نیز گفته می شود که همانند ستاره ای نورانی بوده و به نظر نمی رسد که در روز و در حضور نور مستقیم خورشید مشکل خاصی داشته باشد. این چیزی است که در هیچ یک از میان رده های سامسونگ تاکنون دیده نشده است. ارائه رنگ آن عالی بوده و رنگ های روشن و سرزنده ای را به نمایش می گزارد. علاوه بر همه اینها سامسونگ سنسور روشنایی خودکار را در تنظیمات این نمایشگر قرار داده اما یکی از نقاط منفی در رابطه با این نمایشگر این است که با وجود روشنایی بسیار خوب در نور مستقیم خورشید مینیمم روشنایی آن باز هم زیاد بوده که ممکن است در استفاده شب و در تاریکی، نور آن کمی آزار دهنده باشد اما این مورد هم برای اکثر کاربران مشکل عمده ای به حساب نمی آید. همچنین این مدل هم همانند بسیاری از مدل های گوشی هوشمندی که این روزها تولید می شود، دارای بریدگی است. سامسونگ این بار بریدگی نمایشگر Infinity-V را به کار گرفته و این نام به این دلیل است که شکل این بریدگی بیشتر شبیه به حرف v است. 

 

دوربین:

 

چیزی که این روزها در همه میان رده ها دیده می شود دوربین های دوگانه است. ام 10 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از دوربین دوگانه استفاده کرده است. این دوربین دارای دو لنز 13+5 مگاپیکسلی است اما لنز 5 مگاپیکسلی یک سنسور عمق نبوده بلکه یک لنز زاویه باز 120 درجه است. اگر چه در مقایسه با پرچم داران و یا حتی برخی از گوشی های پایین رده حرف زیادی برای گفتن ندارد اما استفاده از یک لنز زاویه باز در یک گوشی ارزان قیمت یک امتیاز به حساب می آِید. لنز اصلی 13 مگاپیکسلی در مقایسه با بسیاری از مدل های دیگری که در بازار وجود دارد چشم گیر و قابل توجه نبوده و کیفیت عکس ها در روشنایی روز معمولی بوده و فوکوس خودکار آن بسیار آهسته است و حتی لنز زاویه باز آن هم فاقد این قابلیت است. عکس های گرفته شده در روشنایی روز کیفیت رنگ خوبی داشته اما ثبت جزئیات آنها بسیار کم است. در سناریوهای کم نور و تاریک کیفیت عکس ها قابل توجه نیست که باتوجه به برچسب قیمتی که دارد انتظار زیادی نباید از آن داشت. دوربین سلفی در اینجا یک لنز 5 مگاپیکسلی است.

 

 

 

سخت افزار:

به پردازنده Exynos 7870 مجهز شده که اولین بار در گوشی J7 2016 مورد استفاده قرار گرفته است. در حال حاضر در گوشی های دیگری چونSAMSUNG GALAXY A6 2018و SAMSUNG GALAXY J7 DUO  t SAMSUNG GALAXY J6 2018، هم به کار رفته است. از نظر عملکرد هم گفته می شود که برای یک گوشی میان رده با برچسب قیمتی مقرون به صرفه عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشته است. این پردازنده نیز 8 هسته ای است و هسته های Cortex-A53 آن با فرکانس 1.6 گیگاهرتز عمل می کنند. از نظر عملکرد بازی نیز خاطر نشان می شود که بازی Asphalt 9 با تنظیمات پایین به خوبی و بدون کوچکترین مشکلی اجرا می شود. همچنین بازی PUBG هم با تنظیمات پایین قابل اجرا بوده اما نرخ فریم ریت آن تنزل پیدا می کند. درکل عملکرد آن در کارهای متداول روزانه عالی بوده و نیاز کاربران را به خوبی برآورده خواهد کرد.

 

در حال حاضر دو نسخه 32/3 و 16/2 گیگابایتی از آن عرضه شده است. علاوه بر اینکه از کارت حافظه جانبی جهت ارتقاء حافظه با استفاده از درگاه اختصاصی هم پشتیبانی می کند از این رو همزمان می توانید از دو سیم کارت به همراه کارت حافظه جانبی استفاده کنید. امتیازی که بنچمارک آنتوتو برای آن در نظر گرفته برابر با 64.000 است، این درحالی است که گوشی میان رده  HUAWEI HONOR 8Xامتیاز 139.427 و REDMI NOTE 7 برابر با 144.599 دارند اما این نکته را در نظر داشته باشید که این دو میان رده هایی نزدیک به پرچمداران بوده درحالی که ام 10 تنها یک گوشی پایین رده است. از قابلیت های ارتباطی آن می توان به Wi-Fi 802.11 b/g/n ،WiFi ,Direct hotspot و بلوتوث نسخه 4.2، GPS، رادیو FM و جک 3.5 میلی متری هدفون اشاره کرد که یکی از امتیازات آن به حساب می آید چرا که به راحتی و بدون نیاز به مدل می توانید به انواع هدفون های غیر بلوتوث متصل شوید. در این اینجا از پورت microUSB 2.0 استفاده شده و خبری از پورت microUSB Type-c نیست.

 

 

 

نرم افزار:

 

این گوشی با پلتفورم اندروید نسخه (8.1 Oreo) و پوسته سفارشی Experience 9.5 شرکت سامسونگ اجرا شده و عملکردی روان و سریع داشته و نرم افزار هایی چون اینستاگرام، فیس بوک و یوتیوپ به راحتی اجرا می شوند و هیچ گونه مشکلی نخواهند داشت. اما سامسونگ اعلام کرده است که M10 قابلیت به روزرسانی به اندروید Pie را نیز دارد. رابط کاربری استفاده شده در اینجا هم مشابه به تمام دستگاه های معمول سامسونگ بوده و تعداد زیادی نرم افزار اضافه دارد.

 

همان طور که گفته شد اولین گوشی سامسونگ دارای بریدگی است اما اجرای این قابلیت هم کاملاً خوب است. در منوی تنظیمات نمایشگر در FFull-Screen Apps آپشنی وجود دارد که با آن می توانید این بریدگی را مخفی کنید. علاوه بر همه این خصوصیاتی که گفته شد آپشن های زیادی نیز برای سفارشی کردن برنامه ها، صفحه نمایش و غیره قرار داده شده است.

 

باتری:

باتری استفاده شده در زیر بدنه ظرفتی برابر با 3400 میلی آمپر دارد، که برای یک گوشی در این اندازه عالی به نظر می رسد می توان به مدت 6 ساعت، از صفحه نمایش آن استفاده کرد. علاوه بر این با توجه به اینکه این صفحه دارای رزولوشن HD بوده و پردازنده کم مصرف Exynos 787 را به خدمت گرفته، به طول عمر باتری آن کمک قابل توجه ای شده است. در یکی از تست های انجام گرفته، نیم ساعت انجام بازی PUBG، استفاده از YouTube و 30 دقیقه گشت و گذار در شبکه های اجتماعی و 20 دقیقه بازی های سبک دیگر هنوز هم 60 درصد از شارژ خود را نگه داشته است. به طور کلی با وجود این باتری یک روز کامل نیاز به شارژ مجدد نخواهید داشت. از معایب  گلکسی ام 10 این است که از شارژ سریع پشتیبانی نمی کند.

 

نظر خودتان را بنویسد
  • تنها کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نظر بنویسند