تصویر گوشی موبایل اپل مدل iPhone 7 ظرفیت 128 گیگابایت |ریپک و رجیستر نشده

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 7 ظرفیت 128 گیگابایت |ریپک و رجیستر نشده

حافظه داخلی: 128 گیگابایت شبکه های ارتباطی: 2G 3G 4G حس‌گرها: شتاب‌سنج (Accelerometer) فشارسنج (Barometer) قطب‌نما (Compass) اثرانگشت روی قاب جلویی (FingerPrint|Front-Mounted) ژیروسکوپ (Gyro) روشنایی (Light) مجاورت (Proximity) مقدار RAM: 2 گیگابایت رزولوشن عکس: 12.0 مگاپیکسل باتری قابل تعویض: خیر ویژگی‌های خاص: مجهز به حس‌گر اثرانگشت مناسب بازی مناسب عکاسی مقاوم در برابر آب بازه‌ی اندازه صفحه نمایش: 4.5 تا 5.0 اینچ تعداد سیم کارت: تک

(اختیاری)
(اختیاری)
(اختیاری)
۳۴,۰۱۷,۰۰۰ تومان

پیش از هر چیز به نکات زیر دقت فرمایید:

گوشی تک سیم کارت است.

گوشی رجیستر نشده ولی قابلیت رجیستر شدن دارد.

گوشی ها فقط 24 ساعت ضمانت بازگشت دارند.

نقد و بررسی اجمالی Apple iPhone 7 128GB Mobile Phone

شرکت «اپل» مطابق رسم هرساله خود در ماه سپتامبر از جدیدترین محصول خود تحت عنوان «iPhone 7» رونمایی کرد. این محصول با جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل اختصاصی اپل یعنی iOS 10 روانه‌ی بازار شده است. طراحی این محصول و ابعاد آن تا حدودی به نسل قبلی محصولات اپل شباهت دارد و تنها تفاوت این نسل بهره‌گیری از بدنه‌ای ضدآب است. البته باید بدانید که این شرکت برای هرچه باریک‌ترشدن محصول جدید خود، جک 3.5 میلی‌متری هدفون را از آیفون 7 حذف کرده و برای علاقه‌مندان به موسیقی که دوست دارند با گوشی موبایل خود به موسیقی گوش دهند، هدفونی با کانکتور  لایتنینگ در نظر گرفته است. استفاده از یک نمایشگر 4.7 اینچی با همان مشخصات و رزولوشن 750×1334 که در آیفون 6 به‌کارگرفته‌شده بود با تراکم پیکسلی 326 پیکسل بر هر اینچ را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. برای محافظت از این نمایشگر، شرکت اپل از امکانات مختلفی همچون «Ion-Strengthened Glass» و «Oleophobic Coating» بهره گرفته است تا نمایشگر محصول جدید خود را در برابر جذب عرق و اثرانگشت محافظت کند. همان‌طورکه می‌دانید در چند نسل گذشته‌ی محصولات اپل، بیشترین ظرفیت داخلی 128 گیگابایت بود؛ اما در این نسل این ظرفیت به 256 گیگابایت افزایش یافته است تا فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی فایل‌های صوتی و تصویری برای کاربران وجود داشته باشد. استفاده از تراشه A10 Fusion  و 2 گیگابایت رم یکی دیگر از اقداماتی است که در این محصول برای تجربه‌ی کاربری بهتر در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها در نظر گرفته شده است. دو سنسور 12 و 7 مگاپیکسلی تعبیه‌شده در قاب جلو و پشت این محصول با داشتن امکانات فراوانی از قبیل قابلیت عکاسی و فیلم‌برداری هم‌زمان  (Simultaneous 4k video and 8MP image recording)، قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)، قابلیت تشخیص چهره و لبخند (Face and Smile Detection)، قابلیت عکاسی پانوراما و HDR نیاز بسیاری از افراد علاقه‌مند به عکاسی با موبایل را پاسخ خواهند گفت. دوربین اصلی با سنسور 12 مگاپیکسل، دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی، استفاده از آلومینیوم برای مقاومت بیشتر بدنه، استفاده از حسگر اثرانگشت با دقت بیشتر و در انتها استفاده از تراشه‌ی A10 Fusion از تغییرات بزرگ این گوشی در مقایسه با آیفون‌های نسل گذشته هستند. در کنار این قابلیت‌های مثال‌زدنی، می‌توانید طراحی‌ زیبا با رنگ‌های جذاب را هم تجربه کنید. برای نخستین بار شرکت اپل در این نسل از آیفون‌های خود از رنگ مشکی براق و مشکی مات استفاده کرده و محصول جدید خود را در پنج رنگ نقره‌ای، مشکی مات، طلایی، رزگلد و جدیدترین رنگ یعنی مشکی براق روانه‌ی بازار کرده است. درنهایت باید اشاره‌کنیم که باتری این گوشی قدرتمند از نوع لیتیوم‌یون بوده و قابلیت تعویض ندارد؛ بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکلی کاربران نمی‌توانند آن را تعویض کنند.

نقد و بررسی تخصصی

آیفون جدید هم از راه رسید؛

اپل با معرفی جدیدترین آیفونش، امسال هم سخت‌افزاری متفاوت را بدون تغییر ملموسی در طراحی و ظاهر با نام آیفون 7 روانه‌ی بازار کرده است. درمقابل، این سخت‌افزار شامل تمام قابلیت‌ها و نقاط قوت سایر گوشی‌ها با برند‌های مختلف می‌شود که اپل همه را یک‌جا جمع کرده تا بتواند امسال هم حاشیه‌ی سود مطمئنی را برای خود داشته باشد.

با در نظر گرفتن این قابلیت‌ها می‌توان گفت این گوشی، آن‌طور که بایدو‌شاید تغییر چشم‌گیری، حداقل در ظاهر، نداشته که بتوان آن را یک محصول انقلابی نامید یا حتی بتوان گفت آیفون 7 قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارد که هیچ‌کجا و در هیچ گوشی دیگری پیدا نمی‌شود.

 

آیفون بدون جک و خانه

اگر بگویم از طراحی آیفون جدید راضی هستم، دروغ گفته‌ام؛ اما طراحی آیفون جدید در رنگ مشکی که نوار‌های آنتن‌دهی پشت قاب اصلا مشخص نیستند، در نوع خود جالب است و مطلوب به نظر می‌رسد. قاب جلویی به‌غیراز تغییر کلید خانه، تغییر دیگری نکرده است. خانه حالا دیگر، کلید نیست؛ بلکه دایره‌ی کوچک لمسی است که با فناوری لمس فشاری کار می‌کند. حالت فشردن و عملکرد خانه، جدید و جذاب به نظر می‌رسد. این تغییر، مزایا و معایب خاص خود را دارد. اینکه می‌توانید عملکرد صحیح این کلید را در سه سطح از فشار تنظیم کنید و دیگر نگران خرابی آن نباشید از مزایای آن هستند؛ اما اینکه دیگر نمی‌توانید زمانی که دستکش به دست دارید از خانه استفاده کنید، عیب این طراحی جدید است.

مقدار بیرون‌زدن دوربین از قاب پشتی بیشتر شده و حالا دیگر باعث می‌شود آیفون به‌راحتی روی سطوح صاف قرار نگیرد. هنگام کارکردن با گوشی یا تایپ‌کردن با آن روی میز، گوشی تکان زیادی می‌خورد که باعث اعصاب‌خوردی می‌شود. اگر می‌تواند قید رنگ مشکی مردانه‌ی پشت گوشی را بزنید، استفاده از قاب، این مشکل را حل می‌کند. انتقال نوارهای آنتن‌‌دهی به لبه‌های بالا و پایین باعث شده است که قاب پشتی آیفون، به فلزی یکپارچه‌ بیشتر شبیه باشد.

نوع کلید و عملکرد آن برای بسیاری از همکارانم جذاب نبود، در مقابل من کاملا از این تغییر راضی بودم و احساس می‌کنم این تغییر راهی به ‌سوی حذف کلید خانه یا حداقل یکپارچه‌شدن آن با صفحه‌نمایش خواهد بود.

اپل اعتقاد دارد «یک خروجی آنالوگ نباید، فضای زیادی را در یک دستگاه دیجیتال اشغال کند»؛ پس جک 3.5 میلی‌متری صدا حذف شد. شاید حذف‌شدن حالت فیزیکی کلید خانه هم ناشی از همین اعتقاد عجیب باشد. درهرحال حذف‌شدن این جک، به لبه‌ی پایینی گوشی تقارن داده و این قسمت را جذاب‌تر کرده است؛ اما انحصارطلبی اپل همچنان ادامه دارد و تنها از طریق پورت لاینتینگ و هدست اختصاصی اپل می‌توانید به‌راحتی به موسیقی گوش دهید؛ اینکه برای استفاده از هدفون‌های معمولی باید از تبدیل استفاده کنید، آزار‌دهنده است.

ضدآب‌بودن امکانی است که اپل در سال‌های قبل از آن به‌عنوان یک قابلیت اضافی و غیرضروری در ساخت گوشی یاد می‌کرد؛ اما داستان در آیفون 7 متفاوت است. اپل اعلام کرده که آیفون جدیدش فقط در مقابل آب مقاوم است؛ ولی ضدآب نیست. این مقاومت در حدی است که بتوانید از گوشی در محیط‌های با رطوبت زیاد مثل کنار دریا استفاده کنید یا در استخر به عکاسی بپردازید و با آن به سونا بروید.

با این وضعیت، باید شارژکردن گوشی و گوش‌دادن هم‌زمان به موسیقی را فراموش کنید. به خاطر این سیاست عجیب باید اپل را سرزنش کرد؛ اما در مقابل برای شجاعت انجام این کار این شرکت را تحسین می‌کنم.

دوربینی که بیشتر بیرون زده

با اینکه بیشتر بحث‌های این روز‌ها، پیرامون دوربین‌های دوتایی مدل آیفون ۷ پلاس می‌گردد؛ ولی اپل در مقایسه با مدل‌های سال گذشته، در تک دوربین مدل کوچک‌تر آیفون ۷ هم بهبودهای بسیاری به وجود آورده است. با اینکه دقت حسگر دوربین آیفون ۷ همان ۱۲ مگاپیکسل باقی‌مانده؛ ولی سایر قسمت‌های دوربین تغییراتی مهم کرده است. اپل در مورد سایز حسگر دوربین اصلی آیفون ۷ هیچ صحبتی نکرده؛ ولی نسبت کانونی لنز دوربین به f/1.8 رسیده است. این یعنی دیافراگم لنز بازتر است و نور بیشتری به حسگر می‌رسد؛ به همین دلیل در شرایط نوری بد، عکس‌ها با جزییات بیشتر و نویز کمتر ثبت می‌شوند.

در مقایسه با آیفون 6s، تصاویر ثبت‌شده در شب، بهبود چشم‌گیری داشته‌اند و می‌توانند با برترین گوشی‌های اندرویدی مثل گلکسی نوت ۷ رقابت کنند. عکس‌های ثبت‌شده با آیفون ۷ رنگ‌هایی طبیعی دارند، شفافیتشان خوب است و اثری از اعوجاج هم در تصاویر دیده نمی‌شود. حتی اپل به دوربین این گوشی، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر هم اضافه کرده تا لرزش دست هم مانعی برای ثبت تصاویر باکیفیت نباشد.

از لحاظ فیلم‌برداری، قابلیت خاصی به آیفون ۷ در مقایسه با آیفون 6s اضافه نشده است. این مدل می‌تواند حداکثر با کیفیت 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند یا ویدیوهای صحنه آهسته با کیفیت HD 720p و سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه ثبت کند. کیفیت فیلم‌های ثبت‌شده در سطح بالایی قرار دارد؛ فوکوس روی سوژه به‌خوبی حفظ و تغییرات نور محیط هم به‌سرعت و بدون هیچ مشکلی شناسایی می‌شوند.

بیشترین تغییرات، در دوربین سلفی گوشی رخ داده است. بالای نمایشگر آیفون ۷، دوربینی با حسگری کوچک با دقت ۷ مگاپیکسل قرارگرفته که لنزش نسبت کانونی f/2.2 دارد. این دوربین علاوه‌بر اینکه عکس‌های سلفی بهتری در مقایسه با دوربین آیفون 6s می‌گیرد، می‌تواند با دقت Full HD هم فیلم‌برداری کند. با اینکه هنوز گوشی‌هایی با دوربین‌های سلفی بهتر مثل گلکسی S7 وجود دارند، دوربین سلفی آیفون ۷ یک جهش بزرگ در مقایسه با آیفون‌های قبلی محسوب می‌شود. ازآنجایی‌که نیمی از عکس‌های سلفی فضاهای مجازی با آیفون گرفته می‌شوند، آیفون ۷ کمک زیادی به بهبود کیفیت عکس‌هایی که به‌صورت روزانه در اینستاگرام می‌بینید، خواهد کرد!

در نظر داشته باشید که لنز دوربین آیفون ۷، محافظ یاقوتی ندارد و اگر گوشی را در کنار کلید یا وسیله‌ی تیزی قرار دهید، به‌احتمال زیاد لنز دوربین‌تان در برابر خط‌وخش مقاومت زیادی نخواهد داشت.

همه‌ی زورت همین بود؟

هیچ برنامه، بازی یا عملیاتی وجود نداشت که آیفون 6s یا حتی آیفون 6 از پس انجام آن برنیاید؛ اما اپل به این موضوع بسنده نکرده و سخت‌افزاری قوی‌تر را در آیفون جدیدش قرار داده است. تراشه‌ی A10 که برخلاف چندین نسل گذشته پردازنده‌ی مرکزی چهارهسته‌ای دارد، به همراه دو گیگابایت رم، قدرت فوق‌العاده‌ای را با خود به آیفون 7 آورده است. به‌طوری‌که در مقایسه با گوشی 6s، می‌توان گفت آیفون 7 دو برابر سریع‌تر از این گوشی هر کاری را انجام می‌دهد. این سرعت به‌خصوص هنگام اجرای بازی‌ها یا حتی هنگام استفاده از دوربین به‌شدت خودنمایی می‌کند. خودنمایی در حد اینکه "برو بچه جون با بزرگ‌ترت بیا!". این اولین پردازنده‌ در iDeviceهاست که از فناوری "بزرگ‌کوچک" استفاده می‌کند. این فناوری تاثیر مطلوبی روی مصرف باتری و عملکرد کلی گوشی دارد.

مثل آیفون 5 که حالا هم تمام برنامه‌ها و بازی‌های فروشگاه اپل را اجرا می‌کند، اطمینان داشته باشید آیفون 7 طوری ساخته ‌شده است که اگر اپل پنج سال هم از توسعه‌دادن بخش پردازنده دست بکشد، باز هم آیفون 7 از رقبا عقب نمی‌ماند.

این تنها پیشرفت گوشی نیست، آیفون جدید حالا اسپیکر‌های استریو دارد. این دو اسپیکر عالی به نظر می‌رسند. با اطمینان می‌گویم که این اسپیکر‌ها دو برابر نسل قبلی صدا دارند و می‌توانید از آن‌ها به‌راحتی به‌ جای یک اسپیکر پرتابل استفاده کنید. علاوه‌بر بلندی صدا، کیفیت صدا هنگام پخش صداهای زیر و بم هم عالی است و آزارتان نخواهد داد. مورد دیگر افزودن میزان قابل‌توجهی به ظرفیت باتری است که یک موفقیت برای اپل محسوب می‌شود. اپل به‌شدت دنبال افزودن ظرفیت باتری‌ دستگا‌ه‌هایش است. استفاده از موتور تپ‌تیک جدید و کوچک‌تر و حذف جک صدا نشان از این دارد که با آنکه ظرفیت باتری بیشتر شده، اما مقدار مصرف آن در مقایسه با نسل قبلی تفاوتی نکرده است. با یک ‌بار شارژ می‌توانید در حدود ۴ ساعت و ۱۰ دقیقه ویدیو ببینید، حدود ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه بازی کنید، به مدت ۶ ساعت و ۱۰ دقیقه با اتصال Wi-Fi وب‌گردی کنید و حدود ۱ روز و ۱۸ ساعت موسیقی گوش دهید.

iOS 10

فرقی ندارد آیفون‌تان، پردازنده‌ی دوهسته‌ای داشته باشد یا چهارهسته‌ای، نسخه‌ی دهم از iOS باعث می‌شود آیفون به بهترین شکل ممکن از پس انجام هر عملیاتی بر‌آید. آیفون 7 با iOS 10، بازی‌ها و برنامه‌های امروزی را هم‌رده‌ی خود نمی‌بیند و هنگام اجرای آن‌ها آرامش کامل دارد. علاوه‌بر امکانات قدیمی، حالا یک سری قابلیت جذاب جدید به این سیستم‌عامل اضافه شده‌اند که کارکردن با آن را ساده‌تر یا حتی دل‌چسب‌تر می‌کنند. بسیاری از این قابلیت‌ها ظاهر سیستم‌عامل را تغییر داده‌اند؛ البته تغییرات دیگری هم وجود دارند که کارایی بخش‌‌هایی از آیفون را ساده‌ یا کامل‌تر کرده‌اند. تغییر فونت فارسی، تغییر کلی حالت نمایش اعلان‌ها، بازنویسی برنامه‌ی Apple Music، تغییر کلی حالت نمایش محتویات Lock Screen، تغییر کلی در حالت کارکرد کلید خانه، اضافه‌شدن بخشی جدید Bed Time، تغییرات عجیب و به‌وجودآوردن امکانات بی‌نظیر در برنامه‌ی iMassage و موارد کلی که باعث بهبود کارایی آیفو‌ن‌ها شده‌اند از قابلیت‌های جدید  iOS هستند.

طیف بیشتر، لرزش ظریف‌تر

اپل ادعا کرده که نمایشگر آیفون جدید روشنایی بیشتری تولید می‌کند و می‌تواند طیف رنگ‌هایی بیشتری را نمایش دهد. واقعا درست است که نمایشگر 4.7اینچی آیفون جدید می‌تواند طیف رنگ‌هایی را نمایش دهد که چشم انسان قادر به دیدن آن‌هاست، و نمایشگر‌های آیفون‌های قبلی نمی‌توانستند آن‌ها را نمایش دهند. آیفون 7 رنگ‌های آبی و قرمز را در مقایسه با آیفون قبلی بهتر نشان‌ می‌دهد و در هر دو رنگ طیف رنگ‌های گسترده‌تری را پوشش می‌دهد. البته این موضوع در مورد رنگ‌ قرمز به‌وضوح مشخص است.

رک بگویم، روشنایی بیشتر نمایشگر آیفون 7 در مقایسه با نسل قبلی آن‌قدرها محسوس نیست، اما آیفون جدید نمایشگر شفاف و روشن‌تری در مقایسه با آیفون 6s دارد. فناوری لمس سه‌بعدی هم این بار و در این نمایشگر به بهترین نحو ممکن مورد استفاده قرارگرفته است و دیگر آن‌ مشکلات نسل قبلی را ندارد. البته موتور تپ‌تیک جدیدی در این گوشی استفاده‌شده که ویبره‌های ظریف‌تر و کوتاه‌تری ایجاد می‌کند. با این موتور، آیفون جدید برای هر منظوری ویبره‌های متفاوت تولید می‌کند، این لرزش‌های ظریف حتی هنگام روشن/خاموش کردن کلید‌های مجازی هم وجود دارد.

سایر قابلیت‌ها و امکانات نمایشگر، همان‌هایی هستند که در آیفون 6 هم شاهدش بودیم.

جمع‌بندی

درست است که اپل، همیشه آیفون‌هایش را با شعار "بهترین آیفونی که تابه‌حال ساخته‌شده" معرفی می‌کند؛ اما واقعا به دهمین نسل از گوشی‌هایش افتخار می‌کند. این نشان می‌دهد که اپل ادعا دارد، آیفون‌ جدیدی که معرفی کرده، تفاوت‌های زیاد و عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلیش دارد یا حداقل این‌طور نشان می‌دهد تا بتواند خریداران را به آپدیت نسل جدید یا خرید آیفون 7 ترغیب کند.

تغییر‌های ساده‌ای مثل اضافه کردن رنگ‌های جدید یا ساخت هدست‌های بی‌سیم در کنفرانس اپل به نحوی معرفی می‌شوند که انگار رنگ مشکی و فناوریبا نام بلوتوث، هیچ‌وقت در کل کائنات وجود نداشته‌اند. 

به‌هرحال آیفون 7 اینجاست؛ رنگ‌های جدید مشکی و مشکی براق، تراشه‌ی جدیدی که پردازنده‌ی چهارهسته‌ای دارد، دوربینی که تصاویر شفاف‌تر ثبت می‌کند و کلید خانه‌ای که دیگر حالت فیزیکی ندارد؛ از تغییرات آیفون‌ جدید هستند.

آیفون 7، حالا در برابر آب هم مقاوم است، اسپیکر‌های استریو دارد و نمایشگرش محدوده‌ی بیشتری از رنگ‌هایی را که چشم انسان می‌بیند به نمایش می‌گذارد. این‌ها همان مواردی هستند که اپل چند سال پیش از آن‌ها به‌ عنوان موارد غیر‌ضروری در ساخت گوشی یاد می‌کرد.

در نقطه‌ی مقابل می‌توان به شاهکار اپل اشاره کرد که مثل همیشه، دلیل قانع‌کننده‌ای برای خرید آیفون‌هاست، شک نکنید که اپل بهترین سیستم‌عامل را برای گوشی‌های موبایل ارائه کرده است. iOS 10 بی‌چون‌و‌چرا بهترین نسخه از این سیستم‌عامل است.

اما نکته‌ای که همه را متحیر کرد، حذف ساده‌ی جک 3.5 میلی‌متر صدا است. اپل اعتقاد دارد، نباید برای داشتن یک خروجی آنالوگ مقدار زیادی از فضای یک دستگاه دیجیتال اشغال شود.

مشخصات فنی Apple iPhone 7 128GB Mobile Phone

مشخصات کلی

  • ابعاد
    7.1 × 67.1 × 138.3 میلی‌متر
  • توضیحات سیم کارت
    سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
  • وزن
    138 گرم
  • ساختار بدنه
    قاب پشتی یکپارچه از جنس آلومینیوم
  • مجهز به حس‌گر اثر انگشت (Fingerprint Sensor)
  • دارای گواهینامه IP67 مقاوم در برابر گرد و غبار و آب تا عمق 1 متر و به مدت 30 دقیقه
  • ویژگی‌های خاص
    مجهز به حس‌گر اثرانگشت , مناسب بازی , مناسب عکاسی , مقاوم در برابر آب
  • تعداد سیم کارت
    تک سیم کارت

پردازنده

  • تراشه
    Apple A10 Fusion Chipset
  • پردازنده‌ی مرکزی
    Quad-Core CPU
  • نوع پردازنده
    64 بیت
  • فرکانس پردازنده‌ی مرکزی
    2.3 گیگاهرتز
  • پردازنده‌ی گرافیکی
    PowerVR Series7XT Plus

حافظه

  • حافظه داخلی
    128 گیگابایت
  • مقدار RAM
    2 گیگابایت
  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
    ندارد

صفحه نمایش

  • صفحه نمایش رنگی
    بله
  • صفحه نمایش لمسی
    بله
  • فناوری
    IPS
  • بازه‌ی اندازه صفحه نمایش
    4.5 تا 5.0 اینچ
  • اندازه
    4.7 اینچ
  • رزولوشن
    1334 × 750 | Retina
  • تراکم پیکسلی
    326 پیکسل بر هر اینچ
  • محافظت
    Ion-Strengthened Glass
  • تعداد رنگ
    16 میلیون رنگ
  • سایر قابلیت‌ها
    مجهز به پوششی مقاوم در برابر جذب عرق و اثر انگشت (Oleophobic Coating)
  • مجهز به فن آوری سنجش فشار لمس (3D Touch)
  • قابلیت دریافت تا 10 لمس همزمان

ارتباطات

  • شبکه های ارتباطی
    2G , 3G , 4G
  • شبکه 2G
    GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
  • شبکه 3G
    HSDPA 850 / 900 / 1700 / 1900 / 2100
  • HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه
  • شبکه 4G
    LTE band 1|2100, 2|1900, 3|1800, 4|1700/2100, 5|850, 7|2600, 8|900, 12|700, 13|700, 17|700, 18|800, 19|800, 20|800, 25|1900, 26|850, 27|800, 28|700, 29|700, 30|2300, 38|2600, 39|1900, 40|2300, 41|2500
  • LTE از نوع Cat9 با سرعت دانلود 450 مگابیت بر ثانیه و آپلود 50 مگابیت بر ثانیه
  • فن‌آوری‌های ارتباطی
    بلوتوث , EDGE , GPRS , NFC , Wi-Fi
  • رادیو
    ندارد
  • Wi-Fi
    Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac
  • Dual-band, Hotspot
  • فن‌آوری مکان‌یابی
    A-GPS , GLONASS
  • بلوتوث
    نسخه‌ 4.2
  • A2DP, LE
  • درگاه ارتباطی
    Lightning

دوربین

  • دوربین
    بله
  • رزولوشن عکس
    12.0 مگاپیکسل
  • فناوری فوکوس
    AutoFocus
  • فلش
    Quad LED
  • قابلیت‌های دوربین
    دارای دریچه‌ی دیافراگم f/1.8
  • مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر (Optical Image Stabilization)
  • قابلیت عکاسی و فیلمبرداری همزمان (Simultaneous 4k video and 8MP image recording)
  • قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)
  • قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus)
  • قابلیت تشخیص چهره و لبخند (Face and Smile Detection)
  • قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama)
  • قابلیت عکاسی HDR
  • فیلمبرداری
    رزولوشن 2160 × 3840 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (2160p@30FPS)
  • رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)
  • رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 60 فریم بر ثانیه (1080p@60FPS)
  • رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 120 فریم بر ثانیه (1080p@120FPS)
  • رزولوشن 720 × 1280 و سرعت 240 فریم بر ثانیه (720p@240FPS)
  • دوربین سلفی
    دارای سنسور با رزولوشن 7 مگاپیکسل
  • دارای دریچه‌ی دیافراگم f/2.2
  • قابلیت تشخیص چهره (Face Detection)
  • قابلیت عکاسی HDR
  • قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama)
  • رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)
  • رزولوشن 720 × 1280 و سرعت 240 فریم بر ثانیه (720p@240FPS)

صدا

  • بلندگو
    استریو
  • خروجی صدا
    ندارد

امکانات نرم افزاری

  • سیستم عامل
    iOS
  • نسخه سیستم عامل
    10
  • پشتیبانی از زبان فارسی
    بله
  • منوی فارسی
    ندارد
  • قابلیت‌های نرم‌افزاری
    ایمیل , مرورگر HTML5 , MMS , برنامه ویرایش عکس , قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی
  • دفترچه تلفن
    با امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت
  • موسیقی
    MP3 , WAV
  • ویدیو
    H.264 , MP4
  • ضبط صدا
    بله

سایر مشخصات

  • حس‌گرها
    شتاب‌سنج (Accelerometer) , فشارسنج (Barometer) , قطب‌نما (Compass) , اثرانگشت روی قاب جلویی (FingerPrint|Front-Mounted) , ژیروسکوپ (Gyro) , روشنایی (Light) , مجاورت (Proximity)
  • باتری قابل تعویض
    خیر
  • مشخصات باتری
    باتری از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت 1960 میلی‌آمپر ساعت
  • میزان شارژ مکالمه
    14 ساعت
  • سایر قابلیت‌ها
    قابلیت حذف صدا‌های مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم (Active Noise Cancellation With Dedicated Mic)
  • دارای سیستم پرداخت آسان اپل (Apple Pay)
  • مجهز به دستیار صوتی اپل Siri
  • مجهز به سرویس‌های ابری iCloud
  • پشتیبانی از سیستم یکپارچه ذخیره‌سازی رمز عبور (iCloud Keychain)
  • دارای خروجی TV-out از طریق پورت Lightning
  • اقلام همراه گوشی
    شارژر , هندزفری , کابل Lightning , تبدیل Lightning به جک 3.5 میلی‌متری صدا , دفترچه‌ راهنما
نظر های موجود
آیا این نظر مفید بود؟
۰
۱
سوال
سلام. وقتتون بخیر
این گوشی رجیستر یا رفرش شده؟
اکتیو شدست یا نان اکتیوه؟
نظر خودتان را بنویسد
  • تنها کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نظر بنویسند